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早稲田大学
甲藤 二郎
教授
機関別共同研究
Discovery Saga
論文分野別Discovery Saga
研究テーマDiscovery Saga
協賛企業
共同研究先:University of California at Los Angeles
Academic
共同研究数 1
Conference Paper
2013
IEEE : Institute of Electrical and Electronics Engineers
BRAEVE: Stable and adaptive BSM rate control over IEEE802.11p vehicular networks
BRAEVE: IEEE802.11p車両ネットワークにおける安定的かつ適応的なBSMレート制御
Kazumine Ogura, Jiro Katto, Mineo Takai
【抄録】
In vehicle-to-vehicle communication, a message named BSM (Basic Safety Message) has a major role to inform a driver about surrounding condition. A vehicle periodically sends the BSM which includes the information of itself. Traffic load issues caused by BSMs would often be raised on heavily congested roads. Therefore, BSM congestion controls to avoid traffic congestion are challenging. This paper proposes a new BSM congestion control named BRAEVE. BRAEVE adapts its BSM generation rate according to the number of neighbor vehicles in communication range and then controls overall network traffic load. Our simulation evaluation shows that BRAEVE provides more uniform recognition of surrounding vehicles than an existing method, which brings much better safety assurance to a driver. © 2013 IEEE.
【抄録日本語訳】
車車間通信において、BSM(Basic Safety Message)と呼ばれるメッセージは、周囲の状況をドライバーに知らせる重要な役割を担っている。車両は定期的にBSMを送信し、その中に自車両の情報が含まれている。BSMによる交通負荷の問題は、渋滞の激しい道路でしばしば提起される。そのため、渋滞を回避するためのBSMの渋滞制御は困難である。本論文では、BRAEVEと名付けた新しいBSM渋滞制御を提案する。BRAEVEは、通信範囲内の近隣車両数に応じてBSM生成率を調整し、ネットワーク全体のトラフィック負荷を制御する。シミュレーションの結果、BRAEVEは既存手法よりも周辺車両を均一に認識することができ、ドライバーに高い安全性を提供することができた。© 2013 IEEE.